Kvitt eller dubbel? 2.0

Hej just precis du!
 
Eftersm jag har ett sånt mysigt jobb och en sån vicechef (v.c) så tänkte jag berätta lite om hur trevligt jag haft det sen jag kom tillbaka. Det kommer troligtvis bli ett långt och tråkigt inlägg som ingen kommer orka läsa men jag skriver de ändå..
 
Eftersom det var kris på jobbet när jag drog hem till Sannas begravning så var jag tvungen att komma tillbaka och jobba natt till tisdag förra veckan och innan jag drog hem så sa v.c att jag kunde räkna med att jobba mycket när jag kom hem eftersom jag varit borta så mycket. 
 
Kom tillbaka till Oslo då och jobbade natt till tisdag och såg att jag inte hade några fler pass den veckan på schemat och sen skulle jobba fem pass den här veckan. När v.c sen då kom på morgonen för att byta av mig så frågade jag honom om jag skulle ta några fler pass eftersom jag räknade med att jobba mycket. Han sa då att jag kunde få jobba natt i helgen och sedan natt till måndag istället för mitt dagpass på måndagen. Tack så jävla mycket! Natt på helgerna e dom sämsta passen och jag hade nu fyra dagar ledigt istället för att jag skulle kunnat slippa ett pass och va hemma på Gotland fem dar till.
 
Kom iallafall till jobbet då natt till lördag och pratade lite med Ane som hade jobbat kvällspasset. Hon berättade då att hon skulle åka hem i påsk och att hon skulle jobba natt till tisdag istället för natt till fredag så hon kunde åka hem till Stavanger en dag tidigare. Det lät ju bra och som om det var klart redan så när v.c sedan smsade mig i söndags och frågade om jag kunde jobba natt till tisdag istället för mitt kvällspass så tänkte jag att Ane hade fått förhinder och tog det passet. 
 
Jobbade natt till måndag, kom hem och sov ganska dåligt eftersom det e så varmt just nu. Vaknade vid 13 av ett sms från Ane där det stod att vi hade bytt pass så att hon jobbade natt till tisdag. Frågade henne om det innebar att jag jobbade 15-23 för isåfall var jag ju tvungen att gå upp o göra mig i ordning. Nej jag var ledig istället svarade hon. Eftersom jag inte förstod hur vi hade bytt då så ringde jag till jobbet.
 
Chefen svarade och eftersom han är helt värdelös hade han ingen koll alls utan lämnade över telefonen till v.c och jag frågade honom om jag jobbade idag?
Nej, Ane ville ha det passet men lugn Gustav du har får jobba natt till fredag istället så att du inte förlorar några timmar.
Okej? Vad händer då med dom två passen jag egentligen ska jobba torsdag och fredag då?
Dom kan du inte jobba men icke tänk på det, jag löser det. 
 
Kommer inte ihåg om samtalet gick precis så men ungefär så var de iallafall. 
 
Förlorade alltså ett pass och för att inte förlora timmar så fick jag ett annat så att jag förlorade två pass istället och ännu mer timmar. Bra löst din idiot! Dessutom så skall jag alltså inatt jobba ett nattpass och sen ställa tillbaka dagen direkt igen. Kommer sova dåligt och dygnsrytmen kommer väl fucka ur men så är livet just nu. Det mysiga är självklart att både torsdag och fredag är röda dagar här i Norge så jag hade fått dubbelt betalt på båda passen. Kunde ju ha gnällt tillbaka men så hade antingen Ane eller Adrian fått jobba istället och dom har ställt upp så mycket för mig så jag vill inte sätta dom i skiten. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0