Färjestad - Luleå

Som sagt drog alltså jag och Olle till Karlstad idag för att se den första sm-semifinalen. Dock så gick det inte lika bra som vi hoppats på. Jag tycker att det var Färjestad som hade trycket mestadelen av matchen men dom förlorar ändå med 1-4. 0-1 kom för att försvaret inte kunde rensa undan en puck utan la ut den till en Luleåspelare som bara kunde lägga in den i mål. 0-2 kommer då en Luleåit bara kan gå rakt igenom slottet och sedan skjuta till slut så gick en annan Luleåit öppet mål o kunde lägga in den. 1-2 var ett snyggt skott i krysset precis efter ett powerplay och var helt klart det snyggaste målet i matchen även om jag e partisk. 1-3 är ett otäckt skott som målvakten borde ha tagit och 1-4 kommer i öppen kasse. Så kul var de o nu ska jag o Olle vänta på bussen som går vid 02:50 kul kul..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0