Das Goal!

Snön är borta för tillfället, vinden blåser bara mild motstorm vart man än går och solen tittar fram mellan molnen tillräckligt länge för att man ska tro att det ska bli fint väder innan molnen kissar på en.. Dags för löpsäsong!
Tänkte att det skulle gå lite bättre i år så jag har satt upp några mål så jag har nåt o träna för.
  • Milen under 50 min.
  • Ta mig runt Visby Halvmarathon
Vad gäller milen så lär det väl bli på blodomloppet och det känns som att jag borde klara det eftersom jag sprang på 51:28 förra året och då stannade jag och knöt skorna också, klantigt men så e de.. Med lite träning och två dubbelknutar så borde det gå!
*
Vad gäller Visby Halvmara så känns det värre men jag tror att man kommer runt om man bara viljan att komma runt men de kommer bli jobbigt. Får se hur det går med det.

Kommentarer
Postat av: Jimmy

Jag är lätt på, aldrig klockat tiden när jag sprungit en mil faktiskt.. mest kört 10x1km intervaller. :)



så länge man inte jobbar så borde det gå bra, om knäna pallar asfalt i en halvmara så.. annars får man väl försöka springa på gräset om det finns sådant bredvid :P

2012-04-23 @ 00:56:50
Postat av: Gustav

Har bara sprungit milen två gånger men de blir mycket lättare under ett lopp tror jag, Borde kunna springa ganska mycket på gräs under halvmaran tror jag. Finns nog bankarta på internet.

2012-04-23 @ 16:40:34
URL: http://gustavhederfeld.blogg.se/
Postat av: Mustafa Hederfeld

Halvmaran är ju sååååå 2011. Iår är det ju Marathon som gäller!!!!

2012-04-23 @ 21:21:23
Postat av: Gustav

Du har rätt.. Jag springer ett maraton om 6 veckor istället..

2012-04-24 @ 00:46:19
URL: http://gustavhederfeld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0