Tha Spotify-effect

Som alla vi snåljåpar märkt så har spotify förändrats, men varför? Och vem är de egentligen som bestämt de? Är de två vanligaste frågorna som jag fått till min brevlåda, för er som inte vet vart den är så sitter den här:
_
Iallafall.. Som ni kanske vet så får man bara spela en låt fem gånger om man har gratisversionen om jag förstått de rätt. Detta innebär att man snabbt kommer att lyssna slut på alla dom bra låtarna på sin spotify, när man sen skall hålla en "Ove Sundberg-förfest" så kommer man alltså bara ha dom sämsta låtarna att lyssna på, men eftersom alla tömt sina T-Röd-dunkar så kommer det inte spela någon roll "Musik som musik" kommer bli ett vanligt citat och pisslåtar kommer att spelas på förfester runt om i sverige.
_
Detta innebär självklart att dom kassa artisterna kommer att tjäna storkovan på stimpengar och inom ett år så lovar jag att Dr. Bombay och "Östen med resten"-Östen kommer att bada i pengar:
Detta är alltså "Tha Spotify Effect" Varför? och vem som bestämt de kan jag inte riktigt svara på men jag hoppas du nöjer dig ändå..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0