En miljon ärtor

Om jag äter köttbullar och tappar en köttbulle på golvet men hinner plocka upp den på två sekunder så är den ju inte äcklig enligt ”tresekundersregeln”. Men om jag sen råkar tappa ner den på golvet igen, har jag då tre nya sekunder på mig eller fortsätter de från det jag var på förra gången? Om jag får tre nya sekunder, finns det då nån gräns för hur många gånger jag får tappa ner den på marken innan den blir äcklig? Om det inte finns nån gräns för hur många gånger den får nudda marken så kan man ju teoretiskt sett spela pingis med köttbullar som bollar och förutsatt att den aldrig nuddar bordet eller något racket mer än tre sekunder så kan man när man förlorat en bulle (boll) slänga sig efter den och äta upp den om man gör det snabbt. Och om det är så, då tycker jag att ”tresekundersregeln” är en väldigt konstig regel..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0