Vem vill bli miljonär?

Jag har nu kommit på det nya sättet som jag skall bli rik på. Ni vet när man är och handlar så kanske priset blir 257,28 och då kan jag ju välja om jag vill betala kontant och betala 257,50 eller om jag vill spara 22 öre istöllet och betala med kortet, samma sak gäller självklart fast tvärtom om priset istället blir 137,72 så tjänar jag 22 öre på att betala kontant. Visst tänker ni "Tjäna 22 öre de e ju ingenting" men med enkel matte så kan man ju tänka att jag handlar kanske två gånger i veckan så tjänar jag ju cirka 40 ÖRE I VECKAN!! Om vi säger att de e 50 veckor på ett år och jag lever tills jag blir 88 år så tjänar jag alltså 40*50*70=140000 öre= 1400 kronor!!! Miljonär javisst!!! Så för att tjäna dom där 1400 kronorna så står det nu mellan o ha med kontanter och kort varje gång jag handlar, eller så ska jag sluta äta godis och skräpmat i en vecka....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0