Spice Girl

Innan de viktiga. Varför finns det inte luftvattenballonger? Så när man håller på o flyger så kan man duscha samtidigt eftersom varmluften håller vattnet varmt.

Iallafall... Har märkt att det är väldigt populärt att skriva gotlandsdeckare så jag tänkte också skriva en:
_
Morden i Bettlu
Kommisarie Bäck stod över den döda kängurun. Ett fasansfullt mord hade skett, nån hade tagit en motorsåg och sågat ner ett träd så att kängurun snubblat på det, bitit av sin egen tunga och kvävts på den. Bäck assistens Ganvuld fastslog att det måste vara en proffessionell mördare som gjort det. Bäck fick direkt upp en person i tanken. En gammal rysk torped vars bil stod tjugo meter bort. Bäck gick fram till bilen och knackade på rutan. I bilen satt M. Ördaren.
_
M. Ördaren. frågade varför han var misstänkt? Bäck sade: Jag fick en misstanke när jag hörde ditt namn M. Ördaren. Är ditt förnamn inte Morgan? Med stort M och litet organ. Du var helt enkelt avundsjuk på kängurun som hade ett större paket än dig så du lurade honom med gratis glass och sen så fällde du honom med trädet.
M: Ja, det var jag som gjorde det. Men du kommer aldrig att fånga mig MOHAHAHA!! Han lade i ettan och trampade pedalen i mattan. Men bilen rörde sig inte för fem öre.
Ganvuld: Haha, gick du på den gamla kommisarien-pratar-med-den-misstänkte-medans-assistenten-ställer-upp-bilen-på-pallbockar.och-skruvar-av-hjulen-finten.
Morgan tittade ut på bilen och såg att alla hjulen var borta, spelet var slut.
Bäck kände att det ändå var något som fattades. En person som är dubbad.
Plötsligt stod en gammalgubbe bredvid honom och pratade med helt osynkade rörelser trots att det är en bok. Han sa: Vet ni vad som hände med killen som svalde en lampa? Lös i magen!! (Killen blev bortklippt ur filmen som var baserad på boken och handlade om tjuvfiskare i Tokyo)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0