3:10 to tv-soffan

Vilda Westerns bad boy Jimmy "vilda westerns bad boy" Fransson hade haft en jobbig dag på jobbet som koskitsmockare och han var nu påväg hem på sin häst "Silverpilen". Ytterligare en rullbuske (Namn?) kom förbi honom innan han fram till infarten till sitt hus i den lilla byn Follingbo. När han kom in på gården så såg han att där stod två andra hästar där. "Den röda fula Toyotan" och "Ponnyn för Unn har inte körkort" tydde på att Unn och Olle återigen var här för att kräva in sina pengar. Korna hade inte skitit lika mycket på sistone så komockarbuisnessen gick dåligt så "vilda westerns bad boy" hade vart tvungen att låna ihop för att kunna försörja sin familj. Han steg in och såg direkt att Olle "Gudfadern" Henriksson satt vid matbordet och rökte en Vätansk cigarr. I andra änden av huset stod Unn "Big bills are history" Lindholm i sin vanliga gula dräkt som hon alltid hade fast den luktade ett år gammal svett.
_
Olle släckte sin cigarr och sa "I will give you an offer you can´t refuse". Jimmy visste redan vad han tänkte så han tog sin revolver "Sony Eriksson Xperia X1" och sköt Unn som föll rakt genom väggen för att få lite mer effekt i scenen. Olle satt lugnt kvar och sa "Du kommer inte att skjuta mig. Jag är de enda som vet var Fanny "Jag går sam" Kanintehennesefternamnsson är" Jimmy Tänkte över sina möjligheter och drog plötsligt i spaken vid dörren som det stod "Drar du i den här så händer det något oväntat" på. Plötsligt kom Unn "jag lever fast jag dog nyss", Lotta "92:an" och Inga-Lill "The sexy" ut ur ett hål ur väggen iklädda dykardräkter och började dansa hula-hula. Olle Reste sig upp och sa "Du lurade mig den här gången, men tror du att du drar snabbare än mig?" Jimmy kom på att han vart tvungen att lägga ner sin pistol igen för att dra ner den onödigt stora "Drar du i den här så händer det något oväntat" spaken. Nu stod han öga mot öga med Westerns snabbaste pistoldragare. Plötsligt så hörde de NANANANA WEEEIWEEEIWEEI NANANANA WEEEIWEEEIWEEI. Körslagetreklamen hade gått på på tvn.
_
Jimmy kollade ut genom fönstret och såg till sin glädje den man han ville se. Borta vid tomtgränsen stod Gustav "Den snygge" Hederfeld på sin silvriga "gotlandsruss 900". Gustav hoppade av sin häst och drog sin revolver snabbare än Olle och sköt honom. Jimmy visste att chansen nu var liten att han nånsin skulle hitta Fanny men han bestämde sig ändå för att kolla bakom den helt onödiga lyktstolpen som han hade mitt i rummet och där låg hon. Han tittade ut genom fönstret och såg Gustav rida "gotlandsrusset 900" bort mot solnedgången. Återigen hade hjälten räddat dagen i Follingbo.
_
När jag läst denna historia igen så undrar man: Varför pluggar jag inte istället?

Kommentarer
Postat av: Olle

Publiken jublar :D:D:D:D:D

Sånt här är väl perfekt för svenska C kursen, vad klagar de på?! :D:D:D:D

2009-11-19 @ 20:12:35
URL: http://ehholle.blogg.se/
Postat av: Gustav

Jag menar de! Inga-Lill hade lätt satt MVG på den :D

2009-11-19 @ 22:42:54
URL: http://gustavhederfeld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0