Resume

Har inte hunnit/orkat/kunnat skrivit sen i söndags så här kommer en resume på de gångna fyra dagarna:

Måndag:
Hände inte så mycket värt att skriva men jag fick tillbaks ett astronomiprov som gick sådär och så höll jag en redovisning om Martin Luther King som var skön att bli av med.

Tisdag:
Gick ut genom dörren för att cykla till skolan och möttes av en snöstorm, Kom till skolan i form av en snögubbe men hade iallafall medvind dit. Hände inte så mycket på dan men fick tillbaks ett fysikprov som också gick sådär, gör för mycket slarvfel. Efter skolan åkte jag hem till Väte eftersom vi var lediga i onsdags.

Onsdag:
Gick upp typ halv sju för att göra mig i ordning och åka iväg till båten för att spendera dagen med fyra klasskompisar och emmies kompis i Stockholm. Båtresan upp spenderades mest med att spela kort men vi gav också Jimmy en födelsedagsmuffin och sjöng för honom. Eftersom man tydligen inte fick ha levande ljus på båten så fick det bli nån form av sockerpiller fastsatt på en tandpetare.


I Stockholm så blev det shopping hela dagen och det slutade med att jag släpade hem ett par nya skor, en tjocktröja, tre t-shirts, två par jeans och ett trepack kalsonger. Vi hann också med att gå på muffinbakery och äta en fantastiskt god kladdkaka, gå på burger king och sitta och spela kort på Gina Tricot. Till slut så gick vi iallafall tillbaka till busstationen typ en timme för tidigt eftersom Emmie ville vara där i tid så då fick vi sitta där på nåt fik så länge, sen så missade vi första bussen ändå fast då fick vi en buss för oss själva istället nästan.

På båtresan hem var man skittrött och satt och spionerade på Antons klasskompis så att Anton kunde skicka sms till henne om allt som hände henne så hon trodde han var lite psycho, gick nog inte så bra p.g.a. brist av diskretion. Efter att täckningen försvunnit så spelade vi tiss hela vägen hem typ.

Torsdag:
Emmie höll ett roligt danspass på gympan idag. Medans de lite "manligare" killarna höll på med parningslekar/Jijitsu så dansade resten av klassen polka i olika typer. Var jobbigt och ganska svårt men riktigt skoj. Efter halva gympan kopm Julia och sa att hon hade tatt körkort idag, Grattis Julia! Kvällsmaten idag blev en kebabtallrik på Tigris eftersom varken jag eller Johan orkade åka o handla eller laga mat.

Dagens fråga:


Varför har dom två olika stora hål till pantburkarna på Destination Gotland? Jag har kollat inuti och dom går ändå till samma sopsäck när man lagt ner dom. Jag menar, man kan ju lägga dom som går ner i det lilla hålet i det stora hålet också så man borde lika gärna bara kunna ha ett stort hål. Och man undrar ju hur många som stått där med en colaburk och fått tvångstanken att "Nu måste jag ju lägga colanurken i det lilla hålet för den får ju plats i det".

Think about it /Gustav

Kommentarer
Postat av: Olle

Min teori är att dom helt enkelt vill ge en illusion av ett val! Eller så vill dom göra det lite mer komplicerat för omvärlden! Eller så dom att du ska fråga dumma frågor!

2009-03-26 @ 22:47:11
URL: http://ehholle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0