KÖRKORT!!!

Gick upp vid sju imorse på min lediga dag för att först ta en körlektion vid 8 och sedan köra upp vid 10. Började körlektionen ganska kasst ändå, var ganska nervös inför uppkörningen. Efter ett tag så gick det bättre men då ringde det på Leifs mobil för dom hade tydligen glömt att köra ut en bil till vägverket. Körde ut dit och lämnade över bilen till Frida Hultgren, som jag nu på efterhand har fått vetat klarade uppkörningen. Åkte tillbaka till körskolan med en annan körlärare och så tog vi en annan bil istället. Körde vidare en stund innan jag var klar. Märkte sen att jag tappat mobilen i den första bilen så det skulle ha blivit en trevlig överraskning för Frida om jag fått sms men det fick jag inte. 

Efter lektionen så hade jag en timme kvar till min uppkörning men jag hade ingen klocka eftersom jag tappat mobilen så jag bestämde mig för att åka ut till skarphäll direkt. kollade lite på rusta och sen åkte jag till Willys och testade den nya(?) Loka 33cl flaskan(!), smakade dock likadant som vanligt. Satte mig iallafall på Cafét vid willys och så bestämde jag mig för att jag måste testa nästa vuxengrej, nämligen att spela bort alla pengar på stryktipset. La in två rader ala en krona styck och jag känner redan hur spelberoendet växer inom mig. Funderar rent av på att gå ner och tippa två rader till men jag vill ju inte bli pank. 

Fortsatte ner till vägverket sen där jag först fick tillbaka min mobil och sen så kom han ut och gick igenom vad vi skulle göra och så. Innan jag fick börja köra så fick jag kolla kylarvattnet om det var bra. Sen så fick jag börja köra. Det gick bra tills jag skulle köra upp från sjukhuset, då fick jag kärringstopp i en uppförsbacke. Fy fan va jag blev sur på mig själv då, Hade jag blivit underkänd för de hade jag ta mej tusan gått ner dit och grävt bort hela backen. Resten gick iallafall bra så när jag kom tillbaka till vägverket så sa han bara "Jag godkänner din körning" och sen fick jag nåt papper som jag skulle ha med när jag kör tills jag fått körkort.

Nästa stopp blev sen Coop där jag skulle köpa frukost som det visade sig att jag tydligen inte behövde när jag pratade med mamma. Iallafall så stod det nån säljare som prackade på mig nåt skit som man sätter på nyckeln så vet dom att det är ens. Gratis sa han så jag hoppas att jag inte blev grundlurad där. Kändes iallafall vuxet att bli påprackad skiten.

Det var alla vuxensaker jag gjort idag, imorgon funderar jag på att åka och storhandla och klaga på att allt var bättre förr.

Kommentarer
Postat av: Sockerpinnen!

Hahahahaha!

Grattis gustav. Jobbigt med kärringstoppet bara... Tur att du slapp gräva bort hela backen!

2009-06-30 @ 22:42:54
URL: http://sockerspinn.blogg.se/
Postat av: sofie.

Grattis till körkortet!

2009-07-02 @ 21:13:56
URL: http://sofieberghjorter.blogg.se/
Postat av: Julia

ja tänk vad många vuxengrejer du ännu måste hinna med.typ att gå på krogen och att dricka kaffe :P

2009-07-03 @ 10:26:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0