Hiss, Kiss, Miss, Piss och Diss

Joho, Har inte hänt så mycket än att jag sovit och jobbat och sett på film sen jag skrev senast så jag får väl helt enkelt ta och reccensera några filmer. orkar inte ranka dom från 1-5 så dom får ett av orden från överskriften i betyg istället där Hiss är bäst och sen så går dom i följd till Diss dom är sämst

Push: Handlar om en kille som har märkt att han har fått superkrafter. När han var liten så sa hans pappa att han skulle hjälpa en tjej som gav honom en blomma och nu möter han henne. Han bestämmer sig för att hjälpa henne att hitta en väska som kan ta ner ett stor organisation som använder folk med superkrafter för att få fram en supermänniska.

Får "Miss"  för det är en ganska bra film, typ som hereos folk med lite sämre superkrafter.

Inkheart: En kille (Brendan Fraiser (djungel George)) Kan läsa ut figurer ur böcker. Nu har figurerna startat ett eget imperium och vill att han ska läsa ut "skuggan" det onda monstret i boken

Den sög dase enligt mig, får "Diss" 

Stranger than fiction: En kille med ett tråkigt, enformigt liv börjar plötsligt höra en berättarröst som säger allt han gör. På jobbet som skatterevisor så träffar han också en tjej som han börjar gilla.

Får "Kiss". En orginell idé men jag tyckte den blev ganska tråkig ibland.

Role models: Två killar som jobbar med att sälja nån sorts energidryck kör upp i en staty med bilen som precis blivit beslagtagen och döms därför till samhällstjänst under en månad. Dom får då ta hand om varsitt barn som är allmänt jobbiga.

får "Miss"

Defiance / Motstånd: Handlar om två bröder från Vitryssland som under andra världskriget försöker gömma tusentals personer i skogen. 

Får "Kiss"

Resan till jordens medelpunkt:
Var länge sen jag såg den men tog med den ändå för att den e ny på dvd. Var riktigt tråkig enligt mig och det är återigen Brendan Fraiser som ör med i en riktigt dålig film, tror jag ska sluta se filmer med honom.

"Diss"

Harry Potter och halvblodsprinsen:
Var den bästa Potterfilmen hittills enligt mig, dock så skiljde den sig mycket från boken. 

"Kiss"

Märkte att det blev kortare och kortare beskrivningar så jag kanske fyller ut det här inlägget imorrn om jag orkar eller ser en film till.

Kommentarer
Postat av: Tomten

Harry potter filmen var inte den bästa hittills.. man fick ju inte ens se Voldemort... pff.



Defiance är bra, role models var sådär, Inkheart tyckte jag var okej, Push var bra. Resan till jordens medelpunkt.. njaaaaa... =)

2009-07-30 @ 21:17:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0