Idiotiska uttryck del 46

Har ni nånsin funderat över uttrycket: Den här äckliga godisen "går som smör i solsken". 
Varför säger man så? Jag har sett på mitt smör i kylslåpet och det verkar inte vilja röra på sig över huvud taget. Därför så tog jag idag en tripp ut i solen med min kompis Börje "den extrasaltade" Bregott för att se om han skulle gå bra i solskenet. Eftersom jag behövde något att jämföra med så tog jag öven med mig mitt husdjur George Geoparden för att se om Börje skulle vara lika snabb som den. Och direkt när dom ställde sig på den solfyllda startlinjen så växte benen ut på "den extrasaltade" och han såg väldigt taggad ut inför 100 metersracet som skulle utspela sig.

George var lite snabbare ut ur startblocken men efter 50 meter så kom börje ifatt och kom i mål på 6,26 vilket var 38 hundradelar snabbare än georges 6,6 sekunder. Och om ni inte tror på detta så har jag ett bildbevis till er:

Kommentarer
Postat av: Tomten

Går ÅT som smör i solsken =)

2009-07-30 @ 21:18:10
Postat av: gustav

same same

2009-08-03 @ 00:23:19
URL: http://gustavhederfeld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0