Superrebus!!.... igen.

Eftersom folk är kassa på att klara mina rebusar så gör jag det lite enklare för er. Ni ska få några nya bilder att se på. Det är några av dom ord som är kvar men inte alla och dom ligger inte i rätt ordning längre. Men för att få rätt på dessa ord så måste man: Skriva vilket nummer ordet har, och skriva vilken/vilka bilder som denna bild ersätter/vilka bilder som ersätts av denna bild samt att man måste skriva en liten historia om varför Superman hade tagit Batman i en man-man duell med bara plastbestick som vapen. (den sista delen är frivillig). Jag kan inte säga att alla bilder gör det lättare men jag hoppas att de hjälper.
Precis som förra gången så är det oftast det röda som det syftas på.

Kommentarer
Postat av: Mamsen

ord nr 10 är dansar. nr 11 är framför. nr 15 är äldre. nr 21 är kors. nr 22 är utan och nr 23 är sitter.......

2009-12-28 @ 22:12:53
URL: http://sannamineord.blogg.se/
Postat av: Mamsen

bild nr 12 är spritångor.

" " 21 är korsandes.

" " 20 är fem.



puss puss......

2009-12-29 @ 20:13:52
URL: http://sannamineord.blogg.se/
Postat av: Nyfiken!

Nu vill vi se rebusen!

2010-01-01 @ 09:18:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0