Gustavs Julka

Vet att jag är sent ute men efter att ha sett Sannas och Krilles julkalendrar så känner jag mig sugen på o göra en egen så att deras ser bättre ut eftersom du i nu läget är "jättebra". Vet ju också att eftersom jag missat halva kalendern så måste jag göra innehållet dubbelt så bra. Och för att sätta ännu mer press på mig själv så ska jag lova er några saker:
Allt ni läser i min julka kommer att vara helt värdelöst skit
Allt som ni "lär" er av min informativa kalender kommer ni inte ha nån användning för i era "liv"
_
Min julka kommer att innehålla förklaringar på alla frågor som jag låtsas att ni skriver in till mig för att jag inte ska verka lika knäpp. Jag kallar den för Gustavs Galna Förklaringar eller kort och gott GGG. Nu kanske ni tänker "Borde de inte vara GGF" men tänk på att det är en galen julka så jag kan förkorta den till vad jag vill. Här får ni iallafall första / 12:e delen av Gustavs halva julkalender/ Gustavs Julka:

Jag har fått många brev in så jag har rivit upp allihop och sen har jag lagt ner breven i guldiga kuvert med nummer på från 12 till 24. Så jag tar nu upp kuvertet med nummer 12 på och river upp de (schhhrritsch) Typiskt det var en elräkning! (det blir så tyst i publiken att man hör nån längst bak hosta, men som tur var så har jag ingen publik så jag hör inte att ni inte skrattar åt mitt dåliga skämt) Tar fram det riktiga låtsaskuvertet och läser frågan:
_
Hur skapades egentligen Julmust? / Sverker Olofsson
Det här är en fråga som jag får ganska ofta så jag ska berätta historien om Julmusten.
Det var år 1910 då Harry Roberts ägde en däckaffär i Borås. Den var ganska populär fram tills det att Sten Sture öppnade en Däckaffär/Bar med sloganen "Ni dricker och vi däckar" (som Schurve Nilson vann nobelpriset i sloganologi för btw) För att slå tillbaka var Harry tvungen att hitta på nåt nytt plus att återvinning var populärt. Och en dag när han gick sin dagliga mixerpromenad råkade han snubbla och mixade upp ett gammalt däck. Han tog upp en av slamsorna och mixade den lite mer. Den svarta sörjan som uppstod blandade han med socker och sen så drack han det. Eftersom det inte helt opassande var juletider så dumpade han kollegan Robert Harryssons förslag Däckläsk och hittade istället på julmust.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0