Dagens hurra: Hurra!!

Öppnar dagens guldiga kuvert med nummer 91 på. Men va fan! Nån har ju skrivit upp-och-ner!! (publiken är knäppptyst som vanligt) iallafall, dagens fråga är: Vilken är den ultimata julklappen? / Svulma från Trosa.
Hej Svulma! som alla vet så är det ju tanken som räknas. Tanken är ju samma som budskapet typ så den bästa julklappen borde ju därför vara det där budskapet går fram bäst. Jag har därför gjort en lista på de julklappar där budskapet går fram bäst:
5. Parfym
Visst man blir ju glad om nån lägger ut pengar på en dyr parfym till en men det underliggande budskapet ligger ju ändå kvar där, paketet skriker nästan "Du luktar död häst"
4. Munskölj
Det är ju inte lika roligt o få en munskölj i julklapp som en parfym eftersom de inte är lika exklusivt men budskapet är ungefär detsamma: "Du luktar död häst - i munnen"
3. Näshårstrimmer
En rolig grej som bara används till en grej så budskapet är uppenbart: "Jag tycker inte det är skönt o krama dig när ditt näshår kittlar mig på bröstvårtorna" kort o gott.
2. Snoppförlängare
Hur ofta får jag inte ett sms från Anton på julafton där han klagar på att han alltid får en sådan i julklapp. Budskapet är uppenbart: "Jag tycker de börjar bli jobbigt att förväxla din snopp med den där leverfläcken"
1. Avmaskningsmedel
Kan ju vara tvetydigt om man har en hund men om man inte har det så är det ett ganska uppenbart budskap: "Det är inte helt okej att kunna kompostera i sina byxor"
_
Så nu vet ni vad era julklappar egentligen säger. om ni får något av detta så att säga. Annars så kan man också skriva till mig o berätta vad man fått så skall jag berätta för er vad det egentligen betyder.

Kommentarer
Postat av: Erik

Haha du bara skyller allt på anton men var det egentligen inte så att det kanske var emelie som misstog din lilla rackare på leverfläcken du har på rumpan?^^

2009-12-22 @ 13:27:45
Postat av: Gustav

Japp, för Emelie tror att min lilla rackare sitter bak på rumpan :P Hon är inte så bra på anatomi eller vad de heter.

2009-12-22 @ 13:34:55
URL: http://gustavhederfeld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0