Mysteriet i colakylen

Jag vet att det är många som ligger vakna på nätterna och undrar över den stora frågan. Många stora filosofer har dött i kampen om att få reda på sanningen om detta mysterium. Men idag kan jag äntligen avslöja vad svaret på den stora frågan är. Frågan är självklart; Varför tar alltid en rad i colakylen slut innan alla dom andra?
 
Är det så att colan är godare på just den raden eller är det helt enkelt så att folk dras till just denna rad för att den har nån mystisk dragningskraft. För att bestämma om nån av dessa anledningarna var sanna så ringde jag till vetenskapsmannen. Vilhelm-Ingvar Agra. Han började då med att numrera läskraderna:
¨
Sedan så tog han fram en formel för att räkna ut medelgodheten på läskraderna. Formeln innehöll bland annat kolsyretäthet, temperatur, brandtålighet och mentossprutighet. När han sedan fick fram resultaten på godhetstesten så visade det sig att rad 3 skulle vara godast precis innan rad 4. Detta stämde inte alls med mitt bevisfoto så jag bestämde mig helt enkelt för att göra det enda rätta så jag anordnade en bobtävling där en flaska från varje rad fick delta. Denna tävling vanns överlägset av flaskan från rad 1 före den på rad tre. Tvälingen dömdes av fjortislightflaskorna.
Svaret på frågan om varför en rad tar slut sanbbare än de andra är alltså för att den raden är bättre än dom andra på bob.

Kommentarer
Postat av: Anton M

Om du nu hade varit uppmärksam nog så skulle du se att det finns flest flaskor på rad 2. Varför? lätt! Alla vet att cola är godast kall och efter som att läsken på rad 1 är slut blir det då varmare på rad 2:s vänstra sida. Den här teorin förklara också varför rad 3 har minst cola. Den är i mitten av två välfyllda rader och är därmed mycket svalare.

2009-08-15 @ 12:41:18
URL: http://antonm.blogg.se/
Postat av: Gustav

Jo, men från början så var alla raderna lika fyllda så rad 1 är den som det är minst i. Dessutom så har ju alla rader en fjärdedels kyla var från början men sen när läsken i rad 1 tar slut så får rad 2 och pepsiraden varsin halva av rad 1:s kyla vilket innebär att rad 2 då alltså är en åttondel mer kall än dom andra raderna.

2009-08-15 @ 13:47:48
URL: http://bloggenduläseridiot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0