Maxi sucks

Som skrivit i det tidigare inlägget så var jag och Johan på Ica Maxi igår för o köpa nåt gott o dricka efter korpmatchen. Själv könde jag ett otroligt sug efter en merflaska men när jag kom dit så såg jag deras slogan:
Lite MER för pengarna!!!
Varför skulle jag vilja ha lite mer för? Jag vill ju ha mer mer för pengarna! Tycker att dom är helt idiotiska och att dom dessutom har de som slogan. Sen att de finns idioter som tänker "Nej jag vill ju ha lite mer för pengarna, för mer är ju ändå så äckligt" Jag menar man behöver ju inte köpa de. Förstår inte riktigt hur de blev så stort på den sloganen men jag har en teori:

I början så kom ju folk in med typ 500ringar och frågande vad dom kunde få för dom pengarna o då fick dom lite mer. Men sen så förstod dom ju att man skulle komma in med en 50öring och fråga vad man fick för de. Svaret blev då lika lite mer vilket betydde att man tjänade på de istället.

Frågan är då varför dom har en sån stor affär om dom bara har lite mer i den. Jag tänkte att jag då behöver en sån där kundvagn fast en sån man bär på (bärkorg eller vad dom heter) och jag märkte att den e ju gjord av plast. Gick då vidare till dvderna och märkte att fodralerna var ju gjorda av plast. Samma sak var de med yoggiflaskorna, chipspåsarna och mer flaskorna. Till och med PLASTKASSARNA var gjorda av plast!! Jag drog då slutsatsen att allt i affären var gjort av plast, bananerna, brödet, köttet, kläderna... alltihop är gjort av plast, de e bara en stor fejkbutik.  Nej tacka vet jag Väteaffären, de var en riktig affär de.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0