Dagens Filmslips

Ni kanske undrar vad ett filmslips är? Det är självklart inte ett filmtips så då måste de ju va motsatsen till ett filmtips(Lika logiskt som att hund är motsatsen till sko, skorsten är motsatsen till hund, sko är motsatsen till skorsten fastän att dom båda är motsats till hund o.s.v.) Iallafall så såg jag precis 1/2-3/4 av en av dom sämsta disneyfilmerna jag sett: BOLT. Filmen börjar med att det är en hund som hjälper sin ägare (en liten flicka) att rymma från massa skumma typer på motorcykel. I flykten så drar han henne bakom sig på en kickbike och dom är lika snabba som motorcyklarna. Sen så hoppas hunden mellan broar, håller bilar utför hus i munnen, hoppar över helikoptrar och skäller så att marken spricker och bilar flyger upp i luften. Det är som taget ur en riktigt överdriven actionfilm, fast tecknad och jag kan inte hjälpa att undra om det är vad sjuåringar vill se på nu för tiden istäkllet för alla princess och kärlekshistorier som man såg som barn?

Filmen fortsätter självklart och får också den en handling men den är inte jättebra och visst den kanske har ett lyckligt slut förmodligen men jag kunde inte plåga mig tillräckligt länge för att komma fram till det så jag gav upp istället. Jag är besviken på Disney och jag ger därför filmen 0 fyrhövdade noshörning-kamelkorsningar:
Ett Filmdipps (inte slips så då är det ett tips) är Million dollar girl som handlar om en kvinnlig boxare som vill bli bäst så hon går till den bästa coachen (Clint Eastwood) som självklart är stenhård och inte vill coacha tjejer men gör de till slut ändå o.s.v. o.s.v. 150:a på imdb vilket jag tycker att den förtjänar. Se den! (om du vill)

Sen så har jag också en ny revolutionerande halkroppssmiley av det lite mer barnförbjudna slaget: :)B< Ni får själva lista ut vad den betyder men en ledtråd är att den kan kombineras med den gamla och bli denna ( :)B< som betyder att jag är tjej och gillar att hoppa hopprep naken. Den kan också ändras till denna ( :(B< Denna smiley kommer dock inte att bli lika populär på sånna där chattsidor där gamla gubbar sitter och chattar med unga tjejer.

Kommentarer
Postat av: Julia

annars heter filmen Million Dollar Baby men men :P

2009-08-30 @ 09:48:25
Postat av: Gustav

Same same

2009-08-30 @ 13:07:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0