Söndag

Tänkte testa att dela upp det här inlägget i två delar. en vardagsdel och en sportdel så att dom som inte orkar läsa sportdelen (typ Julia) slipper det (om dom nu inte väljer att läsa det ändå av nån anledning).

Vardag:
Gårdagkvällen spenderades hos min farfarsbror som fyllde 82år. där bjöds det på smörgåstårta och vanlig tårta, jättegott. Efter det så åkte vi hem till mormor för o hämta hennes deklaration(eller nåt sånt) innan jag åkte vidare till Anton där vi såg på nån konstig kinesisk show som var jättekonstig men ändå skitkul. Efter det såg vi Sanningen om Rödluvan som också var rolig. kvällen innehöll också taggning av POs foton och hångel med antons katt.

Idag sov jag typ till 12, som man ska när man har lov, innan jag gick upp och spöade Sanna i kubb innan vi(jag, far och sanna) åkte till kusin Birgit för att köra fram LTn som sttod där i ett garage. Sen så åkte vi till farmor och farfar för att pappa skulle fixa Olles eller farfars(?) bil.


Sport:
På lördagsmorgonen (12:30(som anses som morgon eftersom det är lov)) var det dags för ett avgörande i division 4 där det stod mellan Skarphäll och Klintehamn som möttes i ett helt avgörande möte i Sävehallen. Förutsättningarna var att vi (skarphäll) var tvungna att vinna med 6 mål för att ta hem segern. Dessvärre så blev det förlust med 12-3 men det var nära att vi vann med 6 mål :-)
Detta innebar att Skarphäll kom trea i serien eftersom Hemse passerade oss, det innebär att Skarphäll bara är bättre än ett lag på Gotland och det är Hansa Hoburgs B-lag som kom sist i division 4, men det är typ 93or som spelar där.

Striden i Premier League lever vidare eftersom både Liverpool och Manchester United vann uddamålsvinster som avgjordes i 90:e minuten. Chelsea vann också men med 2-0 så dom hänger också med.

Såg sista perioden i tredje finalen mellan HV71 och Färjestad där Färjestad bortaslog HV med 3-1. Tredje perioden var iallafall riktigt spännande och jag kommer garanterat sitta bänkad på tisdag då Färjestad tar emot HV hemma i Karlstad. 19:00 på femman

Ni får gärna lägga in lite kommentarer om mitt nya inläggssätt eller om nåt annat om ni känner för det.

Kommentarer
Postat av: Olle

FBK FTW!!! :D:D:D:D:D:D

2009-04-05 @ 20:35:12
URL: http://ehholle.blogg.se/
Postat av: TomtenPåÖn

FBK FTW!!!!!!!!!

2009-04-05 @ 23:05:04
URL: http://tomtenpaon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0