Jobbe

Blev inkallad till jobbet idag eftersom det var många däckbyten på schemat det innebar att jag fick gå upp vid 6 och förlora 5 timmar av min viktiga lovsömn.

Äbdå relativt pigg anlände jag till jobbet 25 minuter för tidigt, eftersom sävebussen går onödigt tidigt, och märker att Rolle köpt in en megastor kaffemaskin.

Den var så stor att jag var tvungen att klippa ihop sex bilder för att få med den :-P

Orkar inte skriva om min arbetsdag men kortfattat så bestod den av Dammning, Stå i kassan och packa upp grejer.


Kompeterade min Star Wars session(?) idag genom att se femman och sexan och efter att ha sett alla filmerna så undrar jag bara en sak:
Varför har Jediarna tre olika färger på sina lasersvärd medan alla Sithernas är röda?


Dagens I-landsproblem

Det finns bara bilagor i tidningshyllan!! Det kanske inte klassas som dagens I-landsproblem men jag tycker att det är sjukt att det finns så mycket bilagor och när jag ser dom så kan jag tänka mig migsjälv om 20 år när jag går in i nån gammal 7-11 butik i Stockholm och säger:
- Ge mig 23 bilagor.
Expediten svarar: Sådär, vill du ha något mer?
- Har du en Aftonbladet också?
- Tyvärr, vi säljer bara bilagor här.
(Det lät värre i mitt huvud än när jag skrev ner det men jag orkar inte sudda ut det)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0