Svängrum

Har på senaste tiden haft problem med att mina skor luktar fotsvett så jag läste på internet att man kan få bort lukten om man stoppar in dom i frysen över natten. Nu har jag bara en fråga: Ska man ta av sig skorna först?
Jag bestämde mig för att testa den här metoden en natt så jag satte fram en stol vid frysen, satte på mig skorna och stoppade in dom i frysen. Jag vet inte om det är nån som vet om det här men det är verkligen svinkallt i frysen!! Efter cirka fem minuter så kunde jag inte känna mina fötter längre och när natten var över så hade jag fått frostskador i båda fötterna. Sen så när man väl stoppat ner fötterna i frysen så kan man inte stänga dörren till frysen igen så allt som var i frysen blev ju varmt och dåligt. När vi senare lagade till kycklingen så blev alla i kollektivet magsjuka vilket var ganska jobbigt när vi bara har en toalett. Jag funderade också lite på hur man skall kunna sova under natten? Jag fick inte plats med sängen mellan frysen och diskbänken och när jag ställde dit fåtöljen så blev det för trångt. Jag fick alltså sitta på en av våra köksstolar hela natten vilket gav en fruktanvärd träsmak och inte kunde jag sova heller.
 
För er som bestämt er för att testa den här metoden så vill jag bara ge några tips:
  • Se till att ha varma strumpor på dig!
  • Såga ut hål i frysen så att du kan stoppa in benen i dem och sen stänga dörren
  • Kolla om du får plats med en säng bredvid frysen eller nån skön fåtölj innan du stoppar in skorna
  • Ha med dig nåt o göra till frysen ifall du inte kan sova.
Det positiva med metoden är ju självklart att man alltid har nära till kylen! Om man har kylen o frysen bredvid varann då då, annars så finns det inte så mycket bra med den..
 
Lycka till med fotsvetten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0