Bjällra

Har ingen ork till o skriva ett klokt inlägg men får väl göra det bästa jag kan.. Har jobbat mina första två dagar på Statoil och jag tycker iallafall att det har gått bra och de verkar de chefen också tycka. De mesta är väl som på Shell förutom att man inte förstår vad folk säger då då. Men de är inte så svårt som jag trodde att det skulle vara att förstå dem. Är väl vissa ord som är helt annorlunda men satt i en mening kan man ju förstå vad de betyder. De känns bra iallafall att börja jobba men nu skall jag inte tillbaka dit förrän på onsdag eftersom dom tydligen har en annan person som också skall läras upp. 
 
Idag har jag varit på skatteverket och ansökt om d-kort som kommer om två veckor. Ska bli skönt att äntligen kunna skaffa bank och telefonabbonnemang så man inte behöver gå runt med mitt svenska kort o betala växlingsavgifter o skit. 
 
Har också fått en intervju på tisdag på Shell/7-11 nära Statoilmacken. Som nattvakt på heltid så det är ju bättre än Statoil där jag bara har typ 30 % om jag förstått de rätt. dock så stod de "ca 22 timmar i uke" på kontraktet så de e ju typ 50 % om jag inte har helt fel, får väl se hur de blir när schemat kommer. 
 
De va troligtvis de jag orkar skriva just nu eftersom jag inte tänker skriva mer..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0