Jävla Schlagerchips!!!

Svenska folket har återigen bekräftat sin dåliga musiksmak genom att skicka en ny skitlåt till ESC. Jag ser redan nu fram emot rubrikerna dagen efter ESC om det svenska schlagerfiaskot, i år igen..
_
Visst jag kan väl erkänna att årets låt inte är fullt så dålig som förra årets men det fanns bättre låtar och om man kollar på den internationella juryn som jag tror visar vilken låt som skulle gå bäst i ESC så är vinnaren bara sjua medan min favorit Salem Al Fakir ligger etta. Jag tycker de säger sig själv att vi har en ny bottenplats påväg.
_
Jag har också en teori på varför det svenska folket är så dumma och röstar på just låt nr 9:
Man sitter hemma i tvsoffan och tänker: "Salems låt (Nr 8) var ju bra men Manboy (Nr 10) var ju också bra. Hmm.. Om jag ska rösta på båda så kommer jag ju få kramp i tummen sen när jag ska lassa i mig mion schlagerchipspåse så de e nog bäst att bara rösta på en. Men om jag röstar på nr 9 så borde de ju räknas som en röst på både nr 8 och nr 10 eftersom den ligger mittemellan" Så det blir alltså en röst på nr 9 som då vinner och vems fel är detta då? Jo, de e ju uppenbart att de e schlagerchipsens fel! Utan schlagerchipsen hade Salem Al Fakir åkt till Norge i Maj så är de bara!
_
För er som väntar på nåt från Zanzibar så kommer de när jag orkar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0