Margareta använder tandtråd

Har ni nånsin ätit på Max och märkt att alla dom minsta pommes friten hamnar längst ner i påsen så man äter dom sist. Visst man skulle ju kunna tro att dom ramlar ner dit av sig själva men egentligen så är det så att spaden dom lägger i pomfritten med gör så att dom minsta kommer längst ner, och varför vill man då att dom ska komma underst? Jo, om dom kommer underst så måste man dippa dom längst ner i dippen eftersom det inte är så mycket dip kvar då. Och för att få upp den sista dippen så måste man stoppa ner dom korta pommfritten så långt att man kommer få massa dip på fingrarna så man skiter i de och slänger den jobbiga sista dippen. Då känner Max papperskorgar av att "Här finns det lite dip kvar så då plockas den dipburken upp och så tas den sista klicken upp med en slickepott och sen när tillräckligt många gjort det så gör dom en ny dip av alla kluttarna. Tänk på det nästa gång du får dom minsta pommfritten längst ner i pommfrittpåsen..
_
PS. Jag vet att pommfritts inte stavas pommfritts men de låter så så jag stavar de så för den normala stavningen e så lång och jag vill inte få kramp i fingrarna så jag skriver den här långa onödiga eftertexten istället...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0