Dagens I-landsproblem

Var på Coop och köpte godis i onsdag tror jag, och då köpte jag denna godis kallad regnbågsmeter:

Då tänker man ju självklart "Den är ju en meter lång". Självklart har jag mätt och det visade sig att den var 107 cm, detta innebär ju att man måste betala för 7 cm mer än vad man har tänkt sig, alltså lurar godisföretaget dig på kostnaden för 7 cm varje gång du köper en. Känns som om jag bara skriver samma sak om och om igen, och jag har kommit såhär långt på en timme för att jag halvsover så jag försätter nog imorrn...

Fortsättning:
Iallafall, de e sju centimeter mer än vad man tänkt sig, och om man då går på en väldigt balanserad godisdiet som jag gör så innebär de att man fått i sig /cm för mycket godis som man måste bli av med. Detta innebär att man måste skaffa ett gymkort och börja gymma bort dom här 7 cm:rarna. Och jag har ju inte riktigt tid med detta så jag måste dra in på tiden genom att antingen:
Se en timme mindre på tv:n om dan
Sitta en timme mindre framför datorn om dan
Sluta träna innebandy
Sluta sova
Eller sluta gå i skolan.
Av dessa alternativ är de ju bara det sista som är vettigt så jag tönker därför hoppa av skolan. Detta innebär att jag inte kommer få nåt jobb i framtiden och kommer därför att få bo på en parkbänk efter att jag fyller 20.
Och allt detta bara för att dom inte har några kloka linjaler på godisfabriken!! De e förjävligt!!
Iallafall så tänker jag nu stämma dem på priset på 7 cm regnbågsrulle...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0