Jultomten kommer alltid två gånger..

Väldigt sällan frågar folk mig: "Gustav tror du på livet efter döden och reinkarnation?" och svaret är alltid detsamma: Jag har en stark teori om att det finns ett folkslag som är mycket smartare än människor, jag kallar dem "Männisandaler". Dessa Männisandaler lever minst 300 gånger längre liv än oss vilket betyder att deras dygn är 300 gånger längre. De sover då också 300 gånger längre, alltså i cirka 100 år. Det är väldigt tråkigt att sova så länge så att en av deras forskare uppfann ett spel ungefär som The Sims. Så varje gång en "Männisandal" går och lägger sig så börjar den en 100 år lång dröm vilket vi kallar för en livstid. En "Männisandal" kan bli vad han vill i sin dröm men får inte bestämma själv vart på "Jorden" han blir utsatt eller i vilken "Människa" man får "Leva". "Männisandal"-tonåringar t.ex. väljer att vara sköldpaddor så att dom får sova i några extra år. Så man blir alltså "reinkarnerad" efter 200 år då det är dags för "Männisandalen" att sova igen..
_
Det kan också tilläggas att "Männisandaler" inte är den högst stående organismen i "Dröm-pyramiden". Jag har rankat dom olika organismerna:
  1. "Männikängor"
  2. "Sex män i skor"
  3. "Männitofflor"¨
  4. "Männisandaler"
  5. "Människor"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0