It´s a god day for innebandaey...igår

Så var det dags för sm-finalerna i innebandy så jag åkte upp dit med en liten grupp av Skarphällsrelaterade personer. Båten upp och en burgare på mcdonalds innan vi entrade Ericsson Globe. När man gick in fick man en klisterlapp med ett nummer på och så skulle man försöka hitta en person med samma nummer nånstans i globen. Gick runt lite i globen och kollade på lite olika innebandysaker innan vi gick upp på våra platser. Hade egentligen platser på plan B men enligt Adam så brukade inte alla på plan A komma så vi gick ner och satt oss där, vilket var mycket bättre platser.
_
Orkar inte skriva om matcherna nå jättedetaljerat men damfinalen var mest spännande. Rönnby ledde med 5-1 men Iksu kom tillbaka till 5-5 och sedan även 6-6 så det blev förlängning. Inget mål i förlängningen och det blev straffar där Iksu missade tre och Rönnby satte alla sina tre så de behövdes inte fler omgångar.
Emellan Dam- och Herrfinalen gick jag för att köpa ett nytt blad, på vägen såg jag killen som fått samma nummer som mig så vi gick ner till Unihocståndet och anmälde oss så skulle dom lotta om vilka av alla par som skulle få vinna varsin bandyklubba.
_
Herrfinalen gick mellan Täby och Storvreta och var inte lika spännande men innehöll bättre spel. Slöt 5-2 till Storvreta som höll undan för Täbys press i 25 minuter och lyckades göra två mål i slutminuterna, ett i öppet mål och ett på kontring under stor täbypress.
_
I andra periodpausen så gick jag tillbaka till Unihocståndet för att va med i lottningen. 32 par hade hittat varandra så chansen att vinna var väl typ 15% chans o vinna eftersom sex par vann. Dom drog iallafall mitt nummer så jag vann en helt ny klubba värd 1100 spänn. Ska testa den på träningen på måndag.
_
Efter finalen så var det bara att gå ner till bussen för o åka ner till båten hem.
_
Ni får lite bilder också:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0