En helt vanlig dag

Stod på jobbet en helt vanlig dag (förutom att det var lov då da) och Maja ställer den excellenta frågan: Varför smakar burkcola bättre än sån där stor fet cola? eller nåt liknande. Detta är en fråga som funnits ändå sen burkcolan uppfanns nån gång på 1300-talet, stora filosofer som Aristarchos, Platon och Isaac Newton gick och funderade på detta hela livet. Majas teori var att den colan inte utsätts för solljus och att det har nåt med det att göra och visst det låter väl troligt men det är ju helt fel!
Som alla vet så fräter ju cola bort tänder och skelett (om ni inte tror på detta så se Mysteriet på Greveholm) och ämnet som fräter upp tänderna (kanske Salpetersyra, vem vet?) fräter också upp metall men inte plast så detta ämne fräter då sönder det innersta lagret på colaburken. Eftersom Coca-cola märkte att detta skedde då ämnena som frättes(?) sönder orsakade pesten runt 1700-talet så bestämde man sig för att lägga ett nytt lager innanför det innersta lagret. Frågan var bara vad man skulle använda för ämne då. Coca-colas kemister bestämde sig då 1999 fär att slå ihop en blyisotop och en kryptonisotop för att bilda Ununhexium. Detta märkte man inte sönderföll lika snabbt när det befann sig runt Colan, däremot så blandas det sakta ut i colan. Forskarna märkte också att Ununhexium har en smak av Salta katter, som tillsammans med colasmaken gjorde colan ännu godare. Så ju längre man låter colan va i burken desto godare blir den, tills utgångsdatumet då den börjar fräta på metallen istället och man får pesten av den. Samma metod används bland annat av vintillverkarna...

Satt och skrev lite om det här när jag kom att fundera lite på uttrycket "En helt vanlig dag". Jag menar, om jag säger "en helt vanlig dag" så menar jag ju en veckodag till exempel tisdag. Om jag då heter Dag betyder det ju att jag inte kan vara "helt vanlig" för då är jag ju en veckodag. Detta måste ju innebära ingen som heter Dag är helt normal vilket kan bevisas genom att se på min aktiekunskapslärare eller på denna Dag:
_
Orkade inte riktigt hitta nåt bättre klipp..
Det jag ville ha sagt med detta är ju självklart: Vill du ha ett vanligt barn så döp det inte till Dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0