Några saker som stör mig

När man hamnar bakom nån idiot som kör 80 på en 90-väg och så kommer man inte om. O visst en del vill köra 80 för dom är miljövänliga eller vågar inte köra snabbare eller nåt o de kan jag förstå men när man sen kommer till en 70 väg och tänker att nu bör dom väl sänka hastigheten till 60 logiskt sätt men istället så fortsätter dom att hålla 80 på 70-vägen som om dom tycker att de jämnar ut sig eftersom man hållt 80 på 90-vägen. Vilket jag inte tycker att de gör så antingen så får dom ju ta o köra som mesar i 60 på 70-vägen så att man blir tillräckligt sur för att göra en idiotisk omkörning eller så får dom hålla 100 på 90-vägen också så att man slipper köra i röven på dom hela tiden. Istället för att man ska komma ifatt på 90-vägen och sen så kör dom ifrån mig på 70-vägen (eftersom jag sjölvklart håller hastighetsbegränsningarna).
En annan sak är att man sitter och smsar med nån kompis om nåt konstigt samtalsämne och sen så sömnar man och sen när man vaknar så har man fått ett sms där de står typ "Haha va kul :)" eller nå sånt. Och eftersom jag e lat så orkar jag inte gå in på sändna poster och kolla vad jag precis skrev (Jag kanske ska skriva att problemet är att jag glömmer bort vad jag precis skrev och vad vi pratar om) så skriver man tillbaka nåt som "aa jag vet jag e asrolig" och så fortsätter konversationen fast man inte har nån aning om vad man egentligen snackade om. Och jag vet att ni tänker "De e ju inte så jobbigt att kolla vad man skrev" men man kan ju få kramp i tummen eller nåt och de vill man ju inte riskera.
En tredje sak är när man ska skriva saker på T9 och så finns dom inte. O visst jag kan förstå hur dom tänker när dom väljer att inte har med ord som bäver och giraff eftersom dom ändå är utdöda om några år så då slipper dom pinsamma situationer när små barn ärver sina föräldrars gamla mobil (vilket förmodligen inte kommer hända eftersom man kommer se 3-åringar med iphones om ett par år om utvecklingen fortsätter som den gör) och så råkar dom skriva bäver och undrar vad det är så måste dom säga typ "Älskling, dom finns inte längre. Det var så att för några år sen så hittade nån på bäver-handväskan som var gjord av bäverskinn och så kunde man ha den platta svansen som muggunderlägg så att man inte får sånna där livsfarliga ringar på bordet. Då bestämde man sig för att slänga in allihop i en maskin och göra handväskor i olika färger av dom. Mamma har fem stycken sånna uppe på vinden" och så börjar barnet lipa. Men när man ska skriva ett långt ord som kanske citronlemonad (som förmodligen inte finns) så börjar man skriva och märker att det mot förmodan finns ändå och så fortsätter man och skriva bra tills man kommer till dom två sista bokstäverna som istället för ad blir typ äd. Jag menar, va fan är en citronlemonäd?? Varför tar man med ett sånt ord istället för citronlemonad som är ett riktigt ord typ.
De sista som stör mig är att mitt mobilladdaruttag på mobilen har krympt på nåt sätt så att saken man sätter in dör för att ladda mobilen inte sitter fast klokt. Så när man sätter mobilen på laddning och sen så kommer man tillbaka efter en timme och så har man inte fått nå mer batteri för att den har åkt ut en millimeter och inte vill ladda då så då måste man pilla in den den där millimetern och sen låta den ligga där en timme till. Oerhört irriterande.
Till slut (även fast jag skrev att förra var sista) så vill jag klaga på alla som kommenterar sina egna bloggar och så länkar man till sin egen blogg. Jag menar man är ju redan på din blogg varför ska du då länka till den? Och jag vet att de flesta (inklusive mig) har det förinställt på att länka till sin egen blogg men jag tycker ändå att de ser förjävligt ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0