Hade pingvinen verkligen tre vingar?

Läsarbrev: "Hej, Gustav. Jag skulle vilja tacka dig för att du skriver en sån otroligt bra blogg HOST HOST. Jag har en fråga till dig. Jag var nyligen i Korea för att inhandla lite kreatur till min ladugård men när jag kom dit så kostade korna lika mycket som dom gör i Sverige. Jag som alltid trott att dom var billigare där. Iallafall så tyckte jag att det var onödigt att åka dit utan att köpa nån ko så jag köpte en liten trevlig kowawau. Senare när jag skulle flyga hem igen så sa flygplatspersonalen att jag inte kunde ha kossan i bagageutrymmet utan att jag var tvungen att ta honom som handbagage. När jag väl skulle checka in honom sedan så sa som också att hon innehöll vätskor och att jag därför var tvungen att ha en plastpåse runt henne. När jag väl dratt en plastpåse runt henne och fått upp henne på planet så fick hon inte plats i skåpet över stolarna så jag fick ha henne i knäet hela vägen hem, i 12 timmar. Jag undrar då: Varför har Kalle Anka inga byxor?" /Per Iskåp
Käre Per Iskåp, Som alla vet så skapades Kalle av den finska animatören Maski Hallonen strax efter det att hans hallonodlar karriär lades ner av ikända anledningar. Maski hade i sin ungdom blivit mobbad av sin morbror Hacki Hälinen (känd för sin andra plats i vasaloppet 1975) för att han alltid hade tröja på sig i bastun. Detta eftersom han har den ovanliga sjukdomen BLÄP (Bröstvårtan Längre Än Penis) och inte vågade visa dessa två hängvårtor. Maski gjorde alltså detta för att det skulle bli populärt med tröjor i bastun. Dock så tyckte finnarna att Oppfinnar-Jocke var en häftigare figur så dom började slå varann med björkris istället vilket då ledde till skapandet av hästpolo. Hoppas du blev nöjd med svaret Per.
I övrigt så kan jag rapportera att en kraftig jordbävning förstört cirka 70-80% procent av staden Trosa. Man funderar nu på att byta namn på staden till Stringtrosa istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0