Gustavhederfeld.blogg.se Calling

Ja, då var det äntligen dags att se vem som är bäst på att tippa Division 4 Gotland. Jag eller min bror? Tänkte köra Aftonbladets poängräkning där man får två poäng om man tippat rätt och ett poäng om man tippat laget slutat på platsen över eller under den man tippat. Resultatet ser då ut såhär:
_
Den slutgiltliga tabellen:
1. Dalhem
2. Levide
3. Fårösund
4. Visby AIK
5. Hangvar
6. FC Copa
7. IFK Visby
8. FG 86
_
Min tippning:
1. Fårösund
2. Levide (2)
3. Visby AIK (1)
4. Dalhem
5. Fc Copa (1)
6. IFK Visby (1)
7. FG 86 (1)
8. Hangvar
Totalt 6 poäng
_
Krilles tippning:
1. Visby AIK
2. Dalhem (1)
3. Fårösund (2)
4. IFK Visby
5. Levide
6. FG 86
7. FC Copa (1)
8. Hangvar
Totalt 4 poäng

Man kan då av detta se att både jag och Kristian tippat varsitt lag rätt (Levide och Fårösund) medans jag har tippat dubbelt så många närliggande lag och därmed krossar brorsan med siffrorna 6-4. Då skall även tilläggas att han har spelat i den här serien och är runt tusen gånger mer intresserad av den än vad jag är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0