a saturday, in the middle of a street

När går man upp på en lördag om man har folkracesovmorgon till 11? halv 10 -10 kanske?
Självklart inte! Man går ju såklart upp vid 6:50!
Iallafall så kom Jimmy upp och slängde sin katt under mitt täcke ungefär vid den tiden. Hade sovit över vid honom eftersom jag skulle hjälpa honom o baka bullar så de var bara o vakna till o gå ner i köket. Efter tre timmar så var vi nästan klara med våra bullar/bulliknande saker (de e omöjligt att göra Jimmys bullihoprull) Var iallafall tvungen att lämna honom nån gång vid tio och åka ner till Linds där Catrin och Sandra skulle stå och sälja lite hembakade saker som bullarna vi bakat t.ex.
Efter det så åkte jag ner till Shell o käka lite frukost då jag inte hade nån hemma. Skjutsade Krille till ett dop och sen så åkte jag ut till folkracebanan. Bytte ett däck på min bil innan tävlingen sen så var de mest o vänta till tävlingsstarten. Satt o väntade på första start när far kom med en massa blod i pannan, hade fått ett stort jack där. Lyssnade inte riktigt på hur han fått de men de va nåt om att han stått o jonglerat med yxor för att imponera på några fjortisar tror jag.
Till slut så kom iallafall första start. Första heatet gick väl sådär kom trea ut ur starten och höll den placeringen till mål. Andra däremot började bättre, låg tvåa efter start om jag inte minns fel. I början av tredje varvet så stannar bilen en sekund men går igång igen, inget större o bry sig om utan jag fortsätter bara. Håller min andra plats men så med några kurvor kvar bara så stannar bilen igen, helt död. Bara o lägga ur växeln och hoppas på att jag har tillräcligt med fart för o rulla till mållinjen. Bilen stannar dock fem meter innan och jag blir utan poäng. Tydligen så hade batteriramen lagt sig på minuspolen så den hade blitt jordad. Bara o byta batteri till tredje heatet o köra igen. Hoppades på att de fanns en chans till en b-final om jag vann så var astaggad, kanske lite för taggad då jag tjuvstartade för första gången i karriären tror jag. Fick starta en billängd efter ute i gruset men kom ändå ut som tvåa i starten. Låg där ett varv till vi kom till sista kurvan. Fick en puff av bilen bakom så jag gled upp bredvid ledaren på startrakan så då var de bara o satsa på yttern vilket gick hem. Höll sedan ledningen till mål och fick min sjupoängare och kom till b-final.
Fick ett bra startspår trots att jag valde sent men dock så kom en annan bil inkörandes framför mig och vi åkte upp i vallen både två. Jag kom som tur var loss men var långt efter. Tack vare två svartflaggor så tog jag två placeringar och sen så körde jag om Karolina på sista varvet. Kom precis ifatt ledaren inför sista kurvan men kom inte om och blev tvåa i b-finalen. Helt okej ändå men surt med det som hände i starten.
Efter folkracen så var de bara o skynda hem o lasta av ena bilen, käka lite mat o sen åka in och hämta den andra. Sen så åkte jag ner till Shell för att jobba 20-24. Satte på fotbollen på datorn och såg den i personalrummet. Surt att dom suger men så är de bara. Hade sen bara två timmar på mig o stänga o de hade inte blitt så mycket gjort under fotbollen så de va bara o sätta igång o jobba. Fick iallafall allting gjort innan jag åkte hem o sov.
Tänkte bjuda på ett Ollecitat också: "Han skulle valt ett annat K om de inte var samma, Q till exempel"
Återkommer nog senare med ett avslöjande om vem som är bäst på o tippa division 4, Jag eller min bror. Har inte orkat kolla på min tippning men jag har noterat krilles så han inte kan gå o ändra den.

Kommentarer
Postat av: Olle

Ibland får jag till det...

2009-10-11 @ 12:26:38
URL: http://ehholle.blogg.se/
Postat av: Lotta

Såg texten och tänkte "Ähh jag kommenterar istället" haha

2009-10-11 @ 21:07:53
URL: http://loutaaa.blogg.se/
Postat av: gustav

Jag förstår de, blev ett långt inlägg :P

2009-10-11 @ 23:52:36
URL: http://gustavhederfeld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0