Fulkornsbröd

Hade offrat min sovmorgon idag för att ha min bokexamination vilket betydde en timme bokprat med Inga-Lill, Jippi! Överlevde iallafall och fick ett VG vilket betydde att jag också fick ett VG i svenska B vilket jag är nöjd med. Sen så hade vi historia då Inga-Lill ville veta hur långt vi kommit på våra rapporter, Jag och Olle har ju typ inte börjat så det kändes kanske inte så lyckat men vi får väl ta tag i de nån gång (dan innan inlämningsdan). Efter historian så hade vi idrott, där jag spelade tennis med Catrin,Emmie, Julia, Olle och Jimmy. Fick också ha betygssnack med Ankan och fick veta att jag typ låg på G men kunde höja mig till ett VG om jag gjorde bra Fyslabbar sså jag får väl ta och göra dom seriöst. På lunchen fick jag en gratis pasta på pastavagnen eftersom jag (och några andra som stämplat mitt kort) köpt 11 pastor innan, vilken lycka :) Sen så hade vi ett tråkigt fysikpass där man typ inte orkade lyssna.

Ikväll ska jag se Sverige - Tjeckien i hockey-vm, min sluttippning är 5-4 men det kan lika gärna bli 0-7. man vet ju inte längre med hockey-vm. Jag menar Vitryssland slog ut Slovakien i gruppspelet och USA suger dase. Hoppas att Lettland(!) vinner hela skiten så att jag kan sitta o skratta åt Ryssarna när dom blir överkörda i finalen med 14-6 efter att ha haft en 6-0 ledning och fått alla sina målvakter skadade på grund av strålning från målkameran som gått sönder vilket gör så att alla målvakterna får varsin stroke och ryssarna får spela med öppen kasse hela sista perioden. Tråkigt för dom men så är det.



Tänkte slänga in ett tips på ett slutresultat i Division 4 i fotboll också. Inte för att jag bryr mig om det men jag tänkte att jag skulle slå min bror som tror att han är gotlands fotbollsgud (typ) Vet inte riktigt hur många omgångar jag egentligen har i handikapp men jag har inte orkat kolla på tabellen ändå så om det är fel lag som är med i div.4 så får nån säga till. Tänkte också motivera mina val så att ni förstår att jag är bäst på fotboll.
Min tippning:

1. Fårösund - Det hör man ju på namnet

2. Levide - Va kan man säga, Gotlands urbanisering får alla Levidare att flytta in till stan och man orkar sedan inte åka ut till Levide för att spela dom sista matcherna fastän. Som tur var så har man sina tre sista matcher på bortaplan vilket gör att man hänger med Fårösund i toppen och precis lyckas gå om Visby AIK i sista omgången.

3. Visby AIK - Dom självsäkra stadsborna tror ju att ligan är avgjord när 4 omgångar återstår men när förstamålvakten vrickar stortån och andramålvakten åker fast för att ha badat naken i solbergabadet så har man inget annat val än att sätta in F97ornas målakt Amanda Svensson i mål fastän hon egenligen är bollrädd och därför förlorar man de sista matcherna med siffror som 0-17, 0-31 och 1-43. Sorgligt

4. Dalhem - Ligger bra till i serien in mot slutstriden men förlorar sex poäng när byfånen Sverker Sverkerson besämer sig för att rida in på fotbollsplanen naken på sin ko för att bevisa att kon egentligen är Pele fast reinkarnerad trots att Pele fortfarande lever. Kon betar då även på planen vilket får deras enormt diviga högeryttermittfältare att sluta spela matcher eftersom den ojämna planen kan få honom att snubbla och få gräsfläckar på sina Georgie Armani fotbollsshorts.

5. Copa - Den smarte Copatränaren har bestämt sig för att muta alla spelare med en glass på glassbaren efter varje vunnen match vilket är ett lyckat konsept tills den dag då alla bestämmer sig för att testa lingonlikör och blir på lyset allihop. Man bestämmer sig då för att åka tillbaka till hemmaarenan och visa hur man gjorde alla snygga mål mot FG86 och efter att ha lattjat runt lite halvdruckna på planen så spyr alla på en llång rad på motståndarens planhalva. Den halvblinde domaren tror då att det är kortlinjen och alla bollar som Copa in i straffområdet döms till ute vilket leder till att man blir mållösa på andra halvan av säsongen.

6. IFK Visby - IFK får ett specialerbjudande från den kinesiska fotbollsjätten Gnäll Gnoll foboll och bestämmer sig för att köpa 1 miljon fotbollar. Sen när man får dom så märker dom att luft inte ingick och eftersom man inte har några pengar kvar till luft får man träna hela säsongen med fotbollar utan luft.

7. FG86 - När Rafael Benitez bestämmer sig för att strunta i Liverpool och satsa på FG86 i stället går man snabbt upp i ledningen i ligan men Rafael fastnar för bondelivet på Gotland och börjar skippa matcherna för att vara hemma och mjölka korna. FG86 brakar då ihop men klarar ändå att hålla näst sista platsen eftersom dom möter Visby AIK i näst sista omgången.


8. Hangvar - Det var ju liksom bara dom kvar så dom fick komma sist. Tråkigt men hade jag kommit att tänka på dom tidigare så kanske att det hade gått bättre.


Så ser alltså min tippning ut. Om nån tänker kopiera den och satsa pengar på den på Bet365.se sp vill jag ha hälften av pengarna som du garanterat vinner.


Kommentarer
Postat av: Sockerpinnen

Behöver världen verkligen fler sportbloggar?

2009-05-07 @ 19:00:33
URL: http://sockerspinn.blogg.se/
Postat av: Tomten

Hahaha

2009-05-07 @ 19:52:47
Postat av: gustav

nej men jag måste ju va bättre än krille :)

2009-05-07 @ 19:56:36
URL: http://gustavhederfeld.blogg.se/
Postat av: sockerpinnen igen

Men jag läser ju din blogg i hopp om att få mig ett gott skratt.. det får jag verkligen inte om du skriver om sport! :P

2009-05-07 @ 20:43:08
Postat av: gustav

men jag skriver inte så seriöst om sport heller:P

2009-05-07 @ 22:01:06
URL: http://gustavhederfeld.blogg.se/
Postat av: Kerille

Vadå inte seriöst, nu fattar jag ju hur det kommer gå, jag slänger ett bet direkt!

2009-05-08 @ 10:04:54
URL: http://kerille.blogg.se/
Postat av: theidiot

Jag orkade inte ens läsa det här inläget!! Men det kan vara för att jag är en idiot också...

2009-05-08 @ 18:21:10
URL: http://theidiot.blogg.!?!?
Postat av: Sockerpinnen igen igen

jag gillar the idiot!

2009-05-08 @ 22:29:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0