helgidälg

Fredag: Anton, Po och Pe hade sovit över efter valborg så vi vaknade upp åt frukost och såg på TV innan Po och Anton åkte hem med bussen. Sen såg jag och Pe på Beerfest som var en sjuk film där dom typ drack öl hela tiden, ganska bra ändå. Sen så kändes det som om det var dags för en trerättersmiddag så vi gick till till Max och käkade Visbymålet (man får en liten hamburgare till förrätt) och sen fortsatte vi till Mcdonalds och käkade glass till efterrätt. Efter det så åkte Pe hem också. Jobbade två timmar innan jag åkte hem till Väte. Åt lite mat innan vi åkte till Hejde för att byta två hjul på en bil och för att hämta en bakaxelriktare. Tog en fika hos farmor och farfar och stannade och såg på Så ska det låta.

Lördag: Dags för folkracepremiär och för första gången skulle jag köra senior och Sanna skulle köra debutant. Gick ganska bra, jag kom 3:a, 4:a, 2:a vilket räckte till en c-final. C-finalen gick ganska bra tills vindrutetorkarn fastnade och jag inte kunde se ett skit (utom all skit som var på rutan då da :P) Kom trea iallafall men fick inget pris för att de inte hade kommit ännu. Lastade sen bilen snabbt för att åka vidare till pappas jobb där jag tog en dusch innan vi åkte vidare hem till Jimmy. Vid Jimmy badade vi, käkade mat, hade "vem som kunde sitta ute längst fastän det var fryskallt"-tävling, såg på film och hade "gissa låten"-tävling. Jag och Olle gav Jimmy nån kass poolleksak och en kortspelsnyckelring men vi försökte också anmäla honom till någon tävling på lekstugan.

Vet inte riktigt vad man kan vinna och vi var inte så seriösa när vi fyllde i det, plus att vi inte skickade in det för man var tvungen att posta det själv men om du har en riktigt osannolik tur så kanske du får nåt kul i postlådan snart Jimmy.

Söndag: Vaknade vid typ 11 då jag fick ett sms av Krille om att jag kunde käka lasagne vid dom vid typ 12. Käkade en liten frulle och åkte sen till Krille för att käka. Efter maten så drog vi ner till P18 för att spela tennis. Fick stryk i första setet med typ 6-2, sen kom det två killar så då spela vi dubbel mot dom med slutresultatet 1-1 (6-1,2-6). Cyklade tillbaka till Krille för att se Liverpool-Newcastle som hade hållit på i en halvtimme och Liverpool hade tagit ledningen med 2-0 i så det vare typ redan avgjort (matchen slutade 3-0) Medans jag såg på matchen åkte Krille och Linn ner på nån konsert med Linns pappas kör eller nåt sånt. När matchen var slut så såg jag på Sverige-Schweiz i ishockey-vm. Hann se två perioder innan Linn och Kristian kom hem och vi åkte till Follingbo för att grilla. Nåt kött med potatissallad och sallad stod på menyn och det var jättegott. Till efterrätt blev det grillade ank- och hundmarschmallows med mariekex. Sen jag kom hem så har jag läst min svenskabok som jag skall läsa tills på torsdag.



Några citat/kul saker jag hört från helgen:
"Hon är världskänd i Sverige" - Nån om nån sångerska som jag hörde på radio
"Han gjorde några volter som målgest och landade snett så han bröt benen. Sen när han blev utburen på bår så såg han att målet blev bortdömt för offside" - Nån på kanal + om nån fotbollsspelare i Amerika

Kommentarer
Postat av: TomtenPåÖn

haha på den allra sista saken där.. epic fail! :)

2009-05-04 @ 11:31:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0