Pi - 09

Lite över 18 var klockan när Olle och hans pappa kom och hämtade mig på gäsellgatan (eller hur det stavas). Skräcken skälvde i mig när minibussen fortsatte mot den mörkaste delen av världen, norra Gotland!! Jag satt där hårt fastspänd med säkerhetsbältet och väntade på att björnar och vampyrer skulle komma ut ur skogen och äta upp oss men som tur var var det inte riktigt fullmåne ännu. Mitt i bilfärden så hade Emmie bestämt ett lämpligt upplockningsställe, precis bredvid kyrkogården!!!!! Medans vi väntade på Emmie så såg jag hur Zombies grävde sig upp ur gravarna och började gå mot bussen. Till slut så såg vi Emmie komma springande med kors och vitlök (Eller vad man stoppar zombies med) och hon hann precis in i bussen innan zombiesarna hann slå sönder rutorna och Olles pappa trampade förfarad gasen i botten och vi överlevde. Resten av vägen jagades vi av ridande vålnader utan huvuden (den i Sleepy Hollow), snömannen och Aliens. innan vi kom fram till Julias hus där det hängde vitlök i stuprännorna och Julia kom ut med en kulspruta laddad med silverkulor.

Kommer inte riktigt ihåg om det var precis så här men det är min bild över norra Gotland iallafall:-P

Väl vid Julia så bjöds det på en riktigt god trerättersmiddag bestånde av förrätten: smörgås med sallad, skagenröra och rödlök på. Varmrätten: Potatisgratäng med kött och bearnaisesås och efterrätten: glass med kola/choklad?sås till. Kvällens pratämne var vid barnbordet, där jag satt, AIDS som blev ganska uttömt och mot slutet på kvällen så var alla experter på det och alla hade det tydligen också (smittade av Olle). En jättetrevlig kväll som får fem av fem toasters.. Kanonkul!

Kan va värt att nämna att vi var där för att fira Julia som fyller 18 imorgon.

Idag spelas DM i innebandy och jag väntar iovrigt på att få ge mig iväg till första matchen mot Väskinde som spelas 16:15 i sävehallen. Andra matchen spelas mot Östergarn 18:30 i Södervärn. Kom gärna o kolla:-).

Nyckelmatchen i Premier Leauge spelas också idag (i skuggan av gotlands DM i innebandy så klart) serieledande Manchester tar emot Liverpool som ligger sju poäng efter. Just nu står det 1-2 efter att Gerrard gett Liverpool ledningen på straff i 44:e minuten. Hoppas verkligen att Liverpool vinner och jag tror att dom gör det efter att ha visat fin form mot Real Madrid i CL hemma och vunnit med 4-0. Men självklart är Manchester på hemmaplan aldrig ett lätt motstånd.


Kommentarer
Postat av: Unnan

Jag dyrkar våra aids-samtal!! :D

2009-03-15 @ 21:56:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0