Min affärsidé

Som nån av er kanske vet så har jorden lite olika tidszoner på olika ställen. men på nåt ställe så måste dom ju vara ett dygn före staden bredvid. Min affärsidé är då att jag ska skapa fejkade biljetter till konserter i staden bredvid som alltså är dagen före(dom har 24e medans där jag är har 23e). Och så ska det stå dagens datum på dom så att folk som köper som tänker "Oj jag hinner ju köra dit och vara med på det ikväll" men sen när dom kommer dit så är dom en dag försenad. Att ingen kommit på det förut.

Det man också kan se på den här bilden som skall föreställa världens tidszoner är att när det är den 23e så står datumen i bråkstreck medans den 34e så står dom som vanligt. Konstigt kan man tycka men det har att göra med gravitationslagen. 24 är ju lite större än 23 så det väger lite mer. Man kan ju också se att den 24e är precis så bråket rasar och om man ställer upp en graf på detta så ser man att datumen till slut börjar hänga och vid 32 eller 31 så släpper dagen taget om månaden och ramlar av. Det är därför som månaderna är så långa som dom är. Vilket bekräftas genom att se på februari där siffran 2 är platt i botten och därför ger mer friktion till mellanlinjen så då blir det mindre över till datumet och det släpper då vid 28 redan. Nu förstår jag att vissa besserwissrar sitter hemma och tänker "men december(12) har ju också en tvåa i sig. Men eftersom det är två siffror i 12 så blir mellanlinjen längre och friktionen mer till daumet, Logiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0