Jordgubbskräm?

Jag tänkte ta o citera från facebook idag!
 
"Kom hem till ön och blah blah blah... ! Jag är lyckligt lottad!!!!"
 
"Jag är lyckligt lottad". Jag förstår inte riktigt folk som använder det uttrycket, tror dom verkligen att Gud sitter där uppe i himmlen med ett stort tombolahjul och snurrar på det så fort nån blir gravid? Borde det inte isåfall hända lite oftare att föräldrar och barn har helt olika hudfärg eftersom det är ett stort lotteri eller finns det ett tombolahjul för varje olik nyans man kan tänkas få? Har Gud själva barnen i tombolan då? Så om man har otur och är längst upp i tombolan när den stannar och nån annan blir dragen så kanske man bryter några revben i fallet och föds med det sen eller är hela tombolan vadderad med bubbelplast? 
 
Det här uttrycket väcker självklart många frågor men jag tror att man säkert kan säga att folk som använder detta uttryck troligtvis tror att barnen kommer med storken också. Bunta ihop dom o ge dom en ordentlig föreläsning i genetik är mitt råd till regeringen, ska ringa Fredik o säga de till honom imorrn..
 
Är det så här de föreställer sig himmlen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0